ارسال ایمیل با استفاده از سرویس mailtrap

ارسال ایمیل یکی از قسمت های اصلی وب اپلیکیشن شما (مثلا ایمیل تاییده ثبت نام یا ارسال رمزعبور ) خواهد بود که معمولا تستهای مختلفی جهت حصول اطمینان از صحت ارسال ایمیل ها در زمان پیاده سازی آن انجام می دهید . اما ارسال بیش از اندازه این ایمیل ها مشکلاتی نیز به همراه داره و به همین دلیل میخوایم امروز سرویسی رو معرفی کنیم که راه حل خوبی برای این مشکلات داره .

MailTrap سیستمی است که ایمیل ها را به صورت Fake ارسال میکنه  در واقع ایمیل ها بجای اینکه به سرویس های Mail واقعی مانند Gmail , Hotmail , Yahoo ارسال شوند ، در پنلی که Mailtrap  برای شما فراهم می آورد نمایش داده می شوند . یکی از فواید استفاده از این سرویس اینه که دیگه بیخود و بیجهت Host/IP شما به دلیل ارسال پی در پی ایمیل های تستی ، اسپم نمیشه و فایده دیگرش هم سرعت بالا در دریافت ایمیل ها هست که نیاز به انتظار کشیدن طولانی برای رسیدن ایمیل ها به مقصد ندارید .

کافیه فقط در سایت Mailtrap.io ثبت نام کنید و وارد حسابتون شید و میبینید که در داشبوردتون یک صندوق ایمیل مجازی با نام DEMO ایجاد شده ، روش کلیک کنید سپس API مربوط به laravel از همون جا انتخاب کنید و طبق دستورالعمل اون رو در فایل .env وارد کنید

تمام .. به همین راحتی به سرویس Mailtrap وصل شدید . حالا هرگاه اقدام به ارسال ایمیل کنید ، پیغام شما در صندوق مجازی (Demo) نمایش داده میشود .

Hello world, I am Laravel (5)

So there is this thing called Laravel. You may have heard of it already, but you're not sure what it is actually about? Or you do, but want to know more about it and its great new features in version 5? Great, this post is especially for you! Laravel is at the same time one of the youngest and most popular PHP frameworks out there. So how does this work together? Let us take a closer look at why it is that popular and how it could be of use for you too. We will go through the main functionalities and talk about brand new features in version 5.

ادامه نوشته

Laravel چیست؟

Laravel یکی از فریم‎ ورک‎ های زبان  PHP است که برای توسعه اپلیکیشن ‎های وب در نظر گرفته شده است و بر پایه MVC کار می‎ کند. فریم‎ ورک لاراول، برنامه‎ نویسی برنامه‎ های کاربردی تحت وب با زبان PHP را ساده‎تر می‎ نماید و کمک بسزایی برای انجام پروژه ‎های  PHP و توسعه آسان آن‎ها می‎ کند. فریم ‎ورک Laravel بر روی اجزای مختلف فریم ورک symfony ساخته شده است و به برنامه شما پایه‎ای بزرگ از کد ‎های قابل اعتماد و تست شده می ‎دهد. لاراول مجموعه ای از بهترین راه حل ها با سینتکس پر معنا و خلاقانه را ارائه می‌کند که به درستی انجام می‌ پذیرند. لاراول توسط آسان سازی کارهای معمول مانند احراز هویت، روتینگ، sessionها ، کار با بانکهای اطلاعاتی و … که تقریبا در تمامی پروژه های تحت وب استفاده می‌شوند، مسائل و مشکلات ناشی از توسعه را هم برای توسعه دهنده و هم برای کارفرما کاهش می دهد. لاراول، سیمفونی، کیک پی اچ پی و کد ایگنایتر از محبوب ترین فریم ورک های زبان PHP هستند که بررسی میزان محبوبیت آنها در گوگل ترند حاکی از رشد روز افزون فریم ورک Laravel است.

laravel-website

چرا Laravel؟

  • یادگیری و بروز ‎رسانی آسان
  • آسان‏ سازی کارهای معمول در روند برنامه ‎نویسی نظیر احراز هویت، روتینگ، جلسات و کَش
  • راه ‎اندازی سریع و آسان محیط‎ ها و روابط چندگانه
  • بهره ‎گیری از ریموت کامپوننت
  • محدود‎کردن Eloquent با دستورات ساده
  • بهبود سرعت و افزایش ۱۰۰ درصدی سرعت مسیرها
  • دلپذیر کردن فرآیند توسعه برای توسعه ‎دهندگان بدون به خطر انداختن قابلیت‎های برنامه
  • استفاده از شیوه استاندارد Bundle در  نسخه ‎های اولیه و استفاده از پکیج ‎ها در نسخه جدید
  • اجرای آزمایش‎ های واحد متعدد با دستورات بسیار ساده
  • دسترسی ساده به دیتابیس و سهولت در تغییر وکنترل کدها و بروز رسانی و توسعه برنامه ‎ها
  • استفاده از موتور تپملیت Blade

با ویندوز ۱۰ بیشتر آشنا شوید + دانلود نسخه پیش نمایش

ویندوز ۱۰ نسخه‌ جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، دیشب طی کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو رونمایی شد. این ویندوز قابلیت‌های جدید زیادی دارد و مایکروسافت امیدوار است تا نظر مثبت میلیون‌ها کاربر را به خود جلب کند. برای بررسی این سیستم عامل همراه دریچه باشید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ همین چند روز پیش بود که در گزارشی تمامی شایعات پیرامون سیستم عامل جدید مایکروسافت را در صفحه دریچه فناوری اطلاعات منتشر کردیم. اخبار و اطلاعات منتشره حکایت از آن داشت که نام نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۹ یا Windows TH خواهد بود، اما دیروز همین موقع‌ها بود که مایکروسافت سنت شکنی کرد و با جهشی ۲ پله‌ای سیستم عامل جدیدش را با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد، حالا در این گزارش به بررسی آنچه که در کنفرانس گذشته می‌پردازیم.

 


در واقع ویندوز ۱۰ ترکیبی از نسخه‌های قبلی ویندوز می‌باشد اما با قابلیت‌هایی جدید و کاربردی از جمله منوی استارت جدید، دسکتاپ‌های مجازی و یکپارچگی تجربه کاربری برای کاربران موبایل تا کامپیوترهای رومیزی و ایکس باکس. مایکروسافت در این کنفرانس از ویندوز ۱۰ به عنوان جامع‌ترین پلتفرم دنیا یاد کرد، پلتفرمی که از طیف وسیع سخت‌افزارهای مختلف در قالب یک راه‌حل جامع پشتیبانی می‌کند. جو بلفیور از مایکروسافت به این نکته اشاره کرد که میلیون‌ها مشتری این شرکت هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و رمودندی‌ها مایل هستند تا آن‌ها را تشویق به به‌روز رسانی به نسخه ۱۰ ویندوز کنند. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تغییراتی اعمال کرده تا نظر مثبت کاربران قدیمی ویندوز را نیز جلب کند.

ادامه نوشته

به‌روزرسانی خودکار Windows Defender حتی با وجود غیرفعال بودن به‌روزرسانی ویندوز


به‌روزرسانی خودکار Windows Defender حتی با وجود غیرفعال بودن به‌روزرسانی ویندوز


Windows Defender نام نرم‌افزار امنیتی شرکت مایکروسافت است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار به طور پیش‌فرض از طریق به‌روزرسانی خود ویندوز انجام می‌شود. در نتیجه در صورتی که قابلیت Update را در محیط ویندوز غیرفعال کرده باشید، Windows Defender نیز به‌روز نخواهد شد. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی به‌روزرسانی خودکار Windows Defender به صورت روزانه یا هفتگی و یا ماهانه بپردازیم. این به‌روزرسانی حتی در حالتی که Update ویندوز نیز غیرفعال باشد انجام می‌شود.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
در پنجره‌ی Run عبارت taskschd.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Task Scheduler از قسمت Actions بر روی Create Task کلیک کنید.
در پنجره‌ی Create Task در همان تب General و در قسمت Name، نامی دلخواه نظیر Windows Defender Automatic Update را وارد کنید.
سپس به تب Triggers بروید.
اکنون بر روی دکمه‌ی New کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده و در قسمت Settings به ترتیب حالت روزانه، هفتگی و یا ماهانه را انتخاب کنید. با انتخاب هر گزینه می‌توانید جزئیات آن را نیز تغییر دهید.
در قسمت Start نیز می‌توانید آغاز اولین عملیات به‌روزرسانی را انتخاب کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
اکنون (ترفندستان) به تب Actions بروید و روی دکمه‌ی New کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Program/script عبارت زیر را عیناً وارد کنید:
“C:\Program Files\Windows Defender\MpCmdRun.exe”
در قسمت Add arguments نیز این عبارت را وارد نمایید:
–signatureUpdate
اکنون پنجره‌های باز را OK نمایید.
با اعمال این تنظیمات به‌روزرسانی Windows Defender به صورت خودکار در زمان‌های تعیین شده توسط شما انجام خواهد شد.

به‌روزرسانی خودکار Windows Defender حتی با وجود غیرفعال بودن به‌روزرسانی ویندوز سطح ترفند: پیشرفته

جنگی تمام عیار میان ربات های مشت زن

Cloudrobot: جنگی تمام عیار میان ربات های مشت زن

شما هم تصدیق می کنید که Cloudrobot نام چندان مناسبی برای محصولی نیست که قرار است یک ربات مشت زن تمام عیار باشد. این جنگجوها اگر چه ریزجثه، اما کاملا ترسناک به نظر می رسند. تلاش ۶ توسعه دهنده و مهندس در بوداپست، نتیجه اش ربات هایی ۴۰ سانتی متری متشکل از ۲۰ موتور است که با چیپ AVR کترل می شوند. این موتورها و چیپ به ربات ها دامنه وسیعی از حرکات و دقت را اعطا کرده اند.

حرکات کامپیوتری ربات ها اگرچه زمخت، اما به سبک بازی های ویدیویی کامپیوتری شبیه سازی شده است. مشت ها و حرکات پا و بدن هم همگی از طریق یک دسته بازی استاندارد و با ارتباط بلوتوث کنترل می شوند.

علی رغم ریسک بروز آسیب های جدی به این ماشین های گرانقیمت، سعی شده تمام بخش های فلزی بدن آنها در برابر ضربات با دستکش های مشت زنی محافظت شود. لذا بسیار کم پیش می آید که آنها با یکدیگر تماس پیدا کنند. در حال حاضر هنگامی که شما و دوستان تان به رقابت با یکدیگر از طریق این ربات ها می پردازید، امتیازات هم در فضای مجازی محاسبه می شود و نیازی به تماس فیزیکی مشت زن های رباتی نیست.

این ربات ها همچنین به لطف قطعات الکترومگنتیک و آهن ربایی درون پاهای شان به خوبی روی رینگ مسابقه می چسبند و به ندرت پیش می آید که به زمین بیفتند. زیرا با داشتن چنین پایه مگنتی به خوبی می توانند تعادلشان را در برابر ضربات حفظ کنند. البته این را به خاطر داشته باشید که بیشتر ضربات مجازی هستند و حفظ تعادل این ربات بیشتر به درد حرکت آن در رینگ می خورد.

گفته می شود هر یک از این مشت زن های کوتاه قامت برای مشتریان ۳۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. البته انتظار می رود که طراحی نهایی آنها هم کمی خوش قیافه تر باشد.



اچ تی سی در حال ساخت رقیب سرفیس


کم کم صدای پای تبلت های ویندوز RT از راه می رسد و خبر جدید در مورد ساخت دو رقیب برای سرفیس مایکروسافت توسط شرکت اچ تی سی است. گفته می شود این شرکت در حال کار روی یک مدل ۱۲ اینچی و یک مدل کوچکتر ۷ اینچی است.

هر دو تبلت از ویندوز RT استفاده می کنند و بنابراین منحصر به اجرای نرم افزارهای مترو هستند. در کنار آن گفته می شود این تبلت ها می توانند به عنوان تلفن مورد استفاده قرار بگیرد و دارای سیم کارت خواهند بود.

یک تبلت که قادر به کار به عنوان تلفن همراه باشد کمی با تبلت های رایج بازار متفاوت است. برای مثال از تبلت هایی مانند نکسوس ۷ و آی پد نمی توان به عنوان تلفن استفاده کرد. البته امکان تماس تلفنی را قبلا در برخی تبلت های ۷ و ۱۰ اینچی دیده بودیم هر چند آنها برای این کار بهینه سازی نشده بودند و انگار شرکت های سازنده این امکان را روی تبلت ها جدی نگرفته بود. اما اگر کاربران از آن استقبال کنند به یک رقابت جدید میان شرکت ها تبدیل می شود.

مایکروسافت با سیستم عامل جدید اش خودش را هم وارد بازار سخت افزار کرد و حالا که دیگر شرکت ها سراغ ساخت تبلت های ویندوزی رفته اند باید منتظر عکس العمل متقابل باشیم. آیا این شرکت از نصب ویندوز روی تبلت های بیشتر استقبال می کند یا دوست دارد همه ویندوز را روی سرفیس تجربه کنند؟

تغییر نوع چینش برنامه‌ها در منوی Start ویندوز 7



تغییر نوع چینش برنامه‌ها در منوی Start ویندوز 7


شاید تاکنون به این موضوع توجه کرده باشید که در منوی Start ویندوز 7 و در قسمت All Programs، برنامه‌ها بر اساس حروف الفبا لیست می‌شوند. با توجه به این موضوع امکان جابجایی برنامه‌های موجود و تغییر چینش آن‌ها وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده بپردازیم که از طریق آن می‌توانید این مرتب‌سازی بر مبنای الفبا را غیرفعال کرده و برنامه‌های موجود در منوی Start را به صورت دلخواه مرتب کنید.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) بر روی دکمه‌ی Start راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در پنجره‌ی باز شده به تب Start Menu رفته و بر روی Customize کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی جدید و در قسمت‌های انتهایی صفحه، تیک گزینه‌ی Sort All Programs menu by name را غیرفعال کرده و پنجره‌های باز را OK کنید.
اکنون در صورتی که به منوی Start رفته و روی All Programs کلیک کنید، می‌توانیدبا کشیدن و رها کردن هر برنامه به‌وسیله‌ی ماوس، برنامه‌ها را در لیست جابجا کرده و چینش آن‌ها را به صورت دلخواه خود تنظیم کنید.

تغییر نوع چینش برنامه‌ها در منوی Start ویندوز 7 سطح ترفند: مبتدی
تغییر نوع چینش برنامه‌ها در منوی Start ویندوز 7 در صورت داشتن سوال و یا مشکل پیرامون این ترفند، می‌توانید آن را در انجمن‌های تخصصی ترفندستان مطرح کنید.
تغییر نوع چینش برنامه‌ها در منوی Start ویندوز 7 منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

پیش‌بینی شرکت کوالکام: فروش ۵ میلیارد تلفن هوشمند تا سال ۲۰۱۶




به نظر بسیار زیاد می‌آید اما شرکت کوالکام پیش‌بینی کرده بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ حدود ۵ میلیارد تلفن هوشمند در دنیا به فروش خواهد رسید. کوالکام یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پردازشگر برای تلفن های هوشمند به حساب می آید و با این پیش‌بینی می گوید که موبایل ها دنیای کامپیوترها را متحول خواهند کرد.

کوالکام می گوید که فقط در سال ۲۰۱۶ باید منتظر فروش ۶۵۰ میلیون تلفن و تبلت باشیم در حالی که سرعت دسترسی به اینترنت این دستگاه ها هم در آن سال ۲ برابر خواهد شد. در عین حال این شرکت می گوید امکان اتصال به شبکه های موبایل پرسرعت به صورت پیشفرض به لپ تاپ ها هم اضافه خواهد شد و آنها نیز از این امکان بهرمند می شوند.

در کنار آن کوالکام می گوید تا سال ۲۰۱۶ میزان ورود اطلاعات و محتوا به خانه های ما از طریق اینترنت ۳ برابر خواهد شد و بنابراین نقش اینترنت در این مورد نیز پر رنگ تر می شود.

شما فکر می کنید پیش‌بینی های کوالکام چقدر صحیح از کار در می‌آید؟

به بهانه تولد 8 سالگی فایرفاکس: Firefox OS را در مرورگر دسکتاپ خود تجربه کنید



بنیاد موزیلا امروز تولد 8 سالگی فایرفاکس را جشن گرفت. مرورگری که در قالب یک مأموریت ساده پا به عرصه گذاشت و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن ابزارهای موبایل، به تلفن‌های هوشمند هم راه یافته. اما جذاب‌تر از همه، آینده‌ای است که بنیاد موزیلا با کار بر روی یک سیستم عامل موبایل با نام Firefox OS پیش چشم‌ها تصویر کرده.

حالا همزمان با تولد 8 سالگی فایرفاکس، شبیه ساز Firefox OS برای مرورگر دسکتاپ هم به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند یک تجربه کامل از پلتفرم موبایل بنیاد موزیلا را به شما بدهد. تا پیش از این اگر می‌خواستیم Firefox OS را تست کنیم باید یک گلکسی نکسوس را فلش می‌کردیم ولی حالا دیگر نیازی به این کار نیست. می‌توانیم با نصب یک اکستنشن بر روی مرورگر فایرفاکس خود (نسخه دسکتاپ)، پلتفرم Firefox OS را از نزدیک تجربه کنیم.

این پکیج که با حجم تقریبی 65 مگابایت در این لینک با پسوند XPI. برای ویندوز، مک و لینوکس قرار دارد شما را به درون پلتفرم جدید می‌برد. البته نسخه ویندوزی آن هنوز به پایداری نرسیده ولی اگر می‌خواهید پیشرفت‌های زیادی را که موزیلا در ساخت پلتفرم خود داشته ببینید، این جور چیزها مانع شما نخواهد شد.

fx-os-2-535x440.jpg

تقریباً همه چیز همانطور که انتظار می‌رود کار خواهد کرد. می‌توانید وارد Marketplace متعلق به فایرفاکس شوید و اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، یا مثلا اپلیکیشن نقشه (مبتنی بر نقشه نوکیا) را اجرا کرده و مسیریابی کنید. همه چیز در قاب پنجره‌های مرورگر به نمایش در خواهد آمد. البته انتظار یک تجربه 100 درصدی را نداشته باشید.

به احتمال زیاد اولین تلفن‌های هوشمند مبتنی بر FxOS در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2013 ارائه خواهند شد. آیا این پلتفرم خواهد توانست جای خود را در کنار بزرگان بازار باز کند؟ خواهیم دید.

ال جی و گوگل، احتمال عرضه اندروید 4.2 در ماه آینده میلادی


بر پایه برخی گزارش ها، گوگل در ماه آینده میلادی ورژن بعدی سیستم عامل اندروید خود را رونمایی خواهد کرد. منابع خبری وبلاگ Android And Me می گویند که طی کنفرانس مشترک گوگل و ال جی در ماه آینده، این شرکت اندروید 4.2 را معرفی می کند. Android tracker هم می گوید که در این مراسم ال جی فرصت این را خواهد داشت تا از Optimus G Nexus خود رونمایی کند. این دستگاه، یک اسمارت فون بر پایه Optimus G ال جی است و با سیستم عامل اندروید 4.2 کار خواهد کرد.

ال جی Optimus G را ماه گذشته معرفی کرد. این تلفن هوشمند با مجموعه ای از امکانات و خصوصیات شگفت آور، چشم ها را به خود خیره کرد. صفحه نمایش 4.7 اینچی WXGA با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و پردازنده چهار هسته ای اسنپ دراگون S4 شرکت کوالکام، ابهت خاصی را به این اسمارت فون می دهند. اپتیموس جی دارای ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

در خصوص سیستم عامل موبایل گوگل هم، این منبع اشاره کرده که اندروید 4.2 تنها یک آپدیت صوری و جزئی برای اندروید جیلی بیلی است. به نظر می رسد قرار است سیستم عامل جدید از مدیریت مصرف نیروی بهتر و بهبود در فروشگاه گوگل پلی بهره مند شود.

ارسال دعوت نامه های مراسم ارایه رسمی ویندوز 8


از ماه ها قبل می دانیم که ویندوز 8 قرار است در آبان ماه به صورت رسمی ارایه شود. حالا مایکروسافت هم دعوتنامه های مراسم را برای ۴ آبان به رسانه ها ارسال کرده است. جشنی که ۵ ساعت خواهد بود و در آن باید منتظر حضور شرکت های مختلف سازنده کامیپوترهای ویندوز 8 با گجت های متنوع باشیم. و البته نباید فراموش کنید که تبلت سرفیس هم در آنجا حضور دارد و احتمالا در این روز، با قیمت و روز دقیق ارایه آن به بازار آشنا می شویم.